Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Oblíkl bych si třeba halenku s kraječkama, kdyby ...

„Pro mě za mě si obleču třeba halenku s volánkama a kraječkama, hlavně že se s tím nemusím půl hodiny žehlit!“, prohlásil onehdy můj manžel, když si na poslední chvíli balil svůj týdenní kufr.

Týden co týden je u nás doma pořád ta samá scéna jejíž cílem není nic jiného, než zjistit, kdo z nás dvou nenávidí žehlení víc a kdo je tudíž z této život vycucávající aktivity omluven.

Já si na žehlení, jak je týden dlouhý, nevzpomenu a ano vím, měla bych. Je to moje povinnost, coby ženy v domácnosti. Ale zatím se mi mistrovsky daří argumentovat proč jsem přes týden neměla ani sekundu času pro sebe, natož na jeho košile. To on si sedí po večerech v hotelu zatímco já mám na starosti všechno ... a na oko naštvaně vyjmenovávám dlouhý seznam všeho možného i nemožného, co jsem musela během své týdenní olympiády absolvovat.

Není tedy překvapením, že On většinou argumentaci proletí na celé čáře a musí se ujmout poraženecké pozice za žehlicím prknem, které snad každou chvíli začne kousat. Chvíli na tu žehličku kouká a přestože má IQ 254 (!?), na žehličku zabudovaný čip nemá a jeho operační paměť na provedení tohoto primitivního programu v tu chvíli kompletně selže čímž dojde k zapařování závitů díky nadměrné sekreci potu.

Já většinou, ze soucitu, solidarity, z měkkoty, ze vzteku, z povinnosti (říkejte si tomu, jak chcete) ho po pár minutách poslouchání jeho neskutečného nadávání od žehličky odtrhnu (on dělá jen na oko, že tu žehličku nechce pustit) a ukážu mu, jak se to vlastně správně dělá.

Jednou, není to tak dávno, jsem si pochvalovala,  jak jsem mazaná a že jsem na to konečně vyzrála. Nakoupila jsem totiž košile do zásoby, abych je musela žehlit jen jednou za měsíc. Nepočítala jsem ovšem s fluktuací váhy. Takže zase nic.

Žehlení jsem bohužel nikdy neměla ráda a závidím lidem, kteří se u něj jsou schopni odreagovat. To radši půjdu okopat pár řádků vinohradu (i když bych si to možná i s tím na poslední chvíli rozmyslela).  A tak jsou jeho košile (vyjma obleků, které mileráda a samolibě nosím do čistírny), to jediné, co se u nás žehlí. Ostatní oblečení, moje i dětí, je kupované z materiálu tak, aby se žehit nemuselo a vyvěsilo se samo na šňůře.

Světe div se, že tahle technologická materiálová revoluce zdá se, nepřišla ještě do světa pánské módy a vyjma kalhot a sak, nemačkavé materiály jsou pravým ekvivalentem šafránu. Co, šafránu, ten aspoň vím, že někde roste. Ale ukažte mi 100% nemačkavou pánskou košili.

To moje babička, ta byla frajer. Ta žehlila s láskou, povídala si přitom, hezky se u toho zahřála, prospala se a prádlo jsem si před ní musela hlídat, protože by mi na ´len´ teplotu vyžehlila i Chanel krajkové hedvábí, kdybych nějaké měla. Opravdu šťastná to žena.

Chci jen tímto soucitně vyzvat všechny Marks & Spencery, Tedy Bakery, Calviny, Hugy Bosse, Kenza, Jitexy i Oděvní družstva Prostějov a mnohé jiné výrobce pánské módy – prosím vás nerozbíjejte nám manželství! Vymyslete konečně materiál na pánskou košili, která se nemusí žehlit.

 

Jenom bez těch volánků a kanýrků, prosím.

 

Autor: Alexandra Synac | čtvrtek 1.8.2013 12:27 | karma článku: 26,94 | přečteno: 4660x
  • Další články autora

Alexandra Synac

Putování s dinosaury

Když se řekne Broome, většina si tady v Austrálii vybaví tři věci. Perly, dlouhou Cable Beach s velbloudy a krokodýly a .... drumroll prosím .... Dinosaury.

24.10.2021 v 22:42 | Karma: 8,96 | Přečteno: 165x | Diskuse| Cestování

Alexandra Synac

Jak to chodí poslední dobou v Austrálii

Tak máme za sebou sto dní fiesty. A tradáááá ... vypadá to že, teda aspoň tady v New South Wales, od příštího týdne budeme moci vystrčit hlavy ven a vyrazit někam dál, než v 5km radiusu v našem okrese.

10.10.2021 v 20:49 | Karma: 15,70 | Přečteno: 979x | Diskuse| Cestování

Alexandra Synac

Šeptání vln

Až doposud vždy viděla moře z jistoty pevné půdy pod nohama. Moře z vrtkavého kajaku vypadá úplně jinak, pomyslela si Kara úzkostlivě. Ultramarínová hladina byla naprosto průzračná snad několik metrů do hloubky.

18.9.2021 v 13:16 | Karma: 12,24 | Přečteno: 208x | Diskuse| Ona

Alexandra Synac

Ty jsi má ... zlatožlutá aneb australský květinový znak

Žlutá a zelená. Pro nás obyčejná barva pampelišek nebo zlatého deště, ale třeba i kopřivy nebo trávy. V Australské buši je to ale celkem neobvyklá kombinace.

1.9.2021 v 9:43 | Karma: 16,15 | Přečteno: 346x | Diskuse| Fotoblogy

Alexandra Synac

Všechno nejlepší k prvním 60 dnům

Všechno nejlepší k 60 dnům v lockdown. A pevný nervy na mnoho, mnoho, MNOHO dalších. Hlavně to pořádně oslavit. Fiesta must go on. Já vím, šedesát dní nic není, i když nám to připadá jako věčnost.

25.8.2021 v 13:08 | Karma: 12,08 | Přečteno: 389x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2572x
srdcem z jižní Moravy; duší v Kanadě; doma ve West Yorkshire; momentálně u protinožců; snící o chaloupce ve Švýcarských Alpách; naivně zamilovaná do krásné Polynésie. Zkrátka na cestě.

https://www.instagram.com/ardna_xella/