Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Všechno nejlepší k prvním 60 dnům

Všechno nejlepší k 60 dnům v lockdown. A pevný nervy na mnoho, mnoho, MNOHO dalších. Hlavně to pořádně oslavit.  Fiesta must go on. Já vím, šedesát dní nic není, i když nám to připadá jako věčnost.

Zajímavé je, že kdybych byla 'uvězněná'  šedesátým dnem někde v Karibiku na nějakým palmami olemovaným ostrově (nemyslím ten na Kubě), těžko bych to brala jako nucené vězení. A rozhodně těžko bych se vůbec nepozastavila nad faktem, že už je to dva měsíce. 

Je to tak, máme šedesát dní naší fiesty za sebou a nejmíň jednou tolik ještě před sebou. 

Jipííí.

Nebudu předstírat, že si fiesty nějak neužívám. Jako přirozený introvert, když už nemůžu courat po světě anebo se stýkat s přáteli, tak být doma, mně vážně nevadí. Tedy prozatím.

Smířila jsem se s faktem, že naše dovolená příští týden se musela zrušit. Dětské tábory v nadcházejících jarních prázdninách se také konat nebudou. A vánoce? Ano, i na vánoce budem sedět doma. To je celkem jistý. 

Jen nějak nechápu, jak se mohla spotřeba jídla v naší nicotné čtyřhlavé rodině rozrůst na spotřebu jídla hodné pro celou Australskou Navy flotilu. 

A jak jsem oslavila naši oficiální šedesátidenní fiestu? 

Sestřihem.

Vlastním. ... Bohužel!

Google asistentka ani Siri ještě virtuálně vlasy stříhat neumí, tak nic jiného už mi nezbývalo.

Ruku nahoru, kdo se během pandemie uchýlil ke stejnému (zlo)činu. (Vždyť já vím, že v tom nejsem sama.)

Ti, co rádi udržují svůj vlasový porost v tak zhruba okolo té pěticentimetrové délce, se mnou jistě soucítí, že jsem neměla již na výběr. 

Ano, zvažovala jsem nechat si narůst vlasy dlouhý. Ale asi jen na minutu. Přešlo mě to stejně rychle, jak mě to napadlo. 

Normálně chodím na sestřih zhruba každých pět až šest týdnů. Naposledy jsem byla u krásnovlasáče 27. května. To je přesně 140 dní, tedy dvacet týdnů. Ano, 20! Už nejmíň čtyřikrát jsem mohla být ostříhaná. 

Ale nebyla jsem.

Co vám budu povídat, říká se, že život je moc krátký na to, aby člověk měl nudný vlasy. A já zase říkám, že každý lockdown, ehm fiesta, je příliš dlouhý, když člověk chce vlasy krátký. 

Tady se mi něco začalo točit. Támhle to bylo splasklý jak akcie Qantas. Vzádu jsem si z toho mohla v klidu udělat culík, jak nějaký hipík. No prostě sem na tom byla hůř než Pavel Liška po návratu z motorkování v Jižní Americe. 

Takže jsem si řekla, pryč s tím! 

Nádobíčko na to mám, ven bez klobouku stejně nevyjdu, a doma mi furt říkají, jak jsem sličná bohyně ve své přirozené kráse, tak vocogou! 

Mnohokrát jsem si říkala, že ten výcvik na panenkách, psovi a internátu, kde jsem si hrála na Střihorukého Edwarda a holky na patře mi byly pokusnými králíky, se mi musí někdy vyplatit. 

Nemůže to tudíž být tak složité, říkala jsem si. Hlav jsem ostříhala už pěknou řádku a ta moje není v ničem vyjímečná. Navíc jsem si začala libovat, kolik peněz do budoucna ušetřím. Celý ty roky utrácím takový majlanty za vlasy, a teď si to budu umět udělat sám. A ani k tomu nepotřebuju TikTok nebo Youtube video. 

S myšlenkou “Horší to zaručeně být nemůže”, jsem si tedy lehla na záda na lavici na zahradě na trávě a pustila se do toho. Měla jsem to vymakaný - stříhala jsem se v leže a na trávě proto, abych za a) to po sobě nemusela uklízet; a za b) aby mi vlasy nepadaly za krk a nesvědilo mě to ještě týden poté (to říkám, že to mám vymakaný). 

Šmik. Šmiky šmitkyty šmik.

Vlasy padaly do trávy, jako dropbears na neznalé tůristy v australské buši. A já si libovala, jak každým šmiknutím mládnu a cítím se lehčí. 

Když jsem skončila a šla se podívat do zrcadla, musela jsem s překvapením uznat, že hořší to naštěstí vážně nebylo. Ale teda jen o fous. Čekala jsem horší výsledek. Ba co víc, ani děti ani manžel si toho ani nevšimli. Přesto mě překvapily tři věci. 

Tak zaprvé, na Oscara ani do Karlových Varů by mě s tím nepustili.

Ta drahá barva, kterou jsem si před 140 dny nechala udělat, byla kompletně na nic, nikdo ji ve fiestě neocenil a teď už je fuč. Prostě vyhozený peníze. 

A zatřetí, stříhat vlasy druhým, bohužel není to samé, jako stříhat si vlasy sám sobě. Jinými slovy, udělat vrabčí hnízdo na hlavě, aby to vypadalo stylově a trochu k světu, je fakt kumšt. 

Ale neztrácím naději. Příště to musí být zaručeně už jenom lepší. Koneckonců, je víc než jasné, že jsem se nestříhala naposledy. 

Tak na těch dalších šedesát. Čin čin.

Já jdu zatím hledat na youtube video, jak si zaplést vousy do rybích copánků. :)

 

 

PS: A jak dopadlo vaše domácí stříhání? Stavte se na pokec v diskuzi, jestli chcete. 

Autor: Alexandra Synac | středa 25.8.2021 13:08 | karma článku: 12,08 | přečteno: 389x
  • Další články autora

Alexandra Synac

Putování s dinosaury

Když se řekne Broome, většina si tady v Austrálii vybaví tři věci. Perly, dlouhou Cable Beach s velbloudy a krokodýly a .... drumroll prosím .... Dinosaury.

24.10.2021 v 22:42 | Karma: 8,96 | Přečteno: 165x | Diskuse| Cestování

Alexandra Synac

Jak to chodí poslední dobou v Austrálii

Tak máme za sebou sto dní fiesty. A tradáááá ... vypadá to že, teda aspoň tady v New South Wales, od příštího týdne budeme moci vystrčit hlavy ven a vyrazit někam dál, než v 5km radiusu v našem okrese.

10.10.2021 v 20:49 | Karma: 15,70 | Přečteno: 979x | Diskuse| Cestování

Alexandra Synac

Šeptání vln

Až doposud vždy viděla moře z jistoty pevné půdy pod nohama. Moře z vrtkavého kajaku vypadá úplně jinak, pomyslela si Kara úzkostlivě. Ultramarínová hladina byla naprosto průzračná snad několik metrů do hloubky.

18.9.2021 v 13:16 | Karma: 12,24 | Přečteno: 208x | Diskuse| Ona

Alexandra Synac

Ty jsi má ... zlatožlutá aneb australský květinový znak

Žlutá a zelená. Pro nás obyčejná barva pampelišek nebo zlatého deště, ale třeba i kopřivy nebo trávy. V Australské buši je to ale celkem neobvyklá kombinace.

1.9.2021 v 9:43 | Karma: 16,15 | Přečteno: 347x | Diskuse| Fotoblogy

Alexandra Synac

Děcka jedny nevděčný!

“Dvacet stupňů? Já do takový zimy nejdu.” To prohlásil v sobotu můj syn, když jsem celý rodině naočkovala sobotní výlet do přírody.

15.8.2021 v 9:37 | Karma: 22,27 | Přečteno: 710x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stál, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:22

Nehoda v neděli dopoledne téměř dvě hodiny komplikovala provoz na hlavním železničním koridoru mezi...

Benda, Rouček, Dryml a další. Do europarlamentu kandidují známá jména

28. dubna 2024

Premium Nejen politickými proklamacemi a sliby lákají strany voliče. Součástí kampaní jsou i známé tváře....

Ukrajinská armáda na frontě postupně míří k bankrotu, varuje analytik

28. dubna 2024

Podcast Ukrajinská armáda na frontě čelí čím dál většímu tlaku. Především v Donbasu je situace kritická....

VIDEO: Paraglider se zřítil ze třiceti metrů na poušť. Sám si zavolal záchranku

28. dubna 2024  11:45

Třiatřicetiletý Anthony Vella testoval nad texaskou pouští severozápadně od Austinu motor BGD Luna...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2572x
srdcem z jižní Moravy; duší v Kanadě; doma ve West Yorkshire; momentálně u protinožců; snící o chaloupce ve Švýcarských Alpách; naivně zamilovaná do krásné Polynésie. Zkrátka na cestě.

https://www.instagram.com/ardna_xella/