Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AT

A.thimo

15. 9. 2012 10:35
Mám ráda kapradiny

a ty na Vaší fotce vypadají skoro stejně, jako ty "naše":) R^

0 0
možnosti
AS

Baby_Blues

18. 9. 2012 11:36
Re: Mám ráda kapradiny

... to jsou určitě stejné, Aleno, (i když botanici by našli asi tisíce rozdílů) jen s tím menším rozdílem, že jsou o pár metrů větší než ty "naše" a taky na nich asi běžně nejsou pijavice. Už proto kapradiny zrovna nemusím. Ale překvapivě, jsou děsně fotogenické.

Díky, jsem ráda, že to někoho aspon trochu zaujalo. :-)

0 0
možnosti
AS

Baby_Blues

14. 9. 2012 3:05
pro ty, co si chtějí ověřit své hádání

1/ tajemná Banksie = je jich několik druhů a je opravdová královna požárem ztýrané buše

2/ stromové kapradiny dosahující několika metrové výšky (Cyatheales)

3/ skutečně tajuplný a fascinující Žlutokap

4/ snad nejroztomilejší zvířátko, jaké jsem tady potkala Vombat. Úžasný, ale bohužel nejvíc jsem jich viděla mrtvých podél cesty. Stovky jich denně zemřou pod koly aut. Už proto bych doporučovala v Austrálii v noci nejezdit. Jsou ohrožení.

5/ nějaký druh ještěra, z rodu varanovitých. Viděli sjme jich několik druhů a jelikož se v nich vůbec nevyznám, přesně nevím, co toto je zač. Jedno vím jistě, všechny tyto přírodní nádhery pamatují dinosaury a přežili je jenom díky své jedinečné schopnosti buď vzejít z popela (jako Fénix) anebo se před ohněm schovat hluboko do podzemí. jedním slovem = Úžasné, nemyslíte?

0 0
možnosti
PM

Pavgem

15. 9. 2012 11:14
Re: pro ty, co si chtějí ověřit své hádání

Moc pěkná možnost podívat se, co roste na druhé straně naší Zeměplochy. Vím, že některé rostliny jsou na požárech skoro závislé, napadá mě třeba sekvojovec obrovský (o dvou našich největších sekvojovcích v Ratměřicích jsem napsal jeden ze svých prvních blogů a fotoblogů). Co já jako profesionální zahradník bych chtěl v Austrálii vidět, je volně rostoucí wolemie (Wolemia nobilis - wolemie vznešená), které byly objeveny v roce 1994 a kterých roste snad jen 100 kusů a byly původně považovány za vyhynulé. Něco podobného se stalo s metasekvojí čínskou, která byla objevena v roce 1948. Oba tyto stromy a třeba ještě jinan dvojlaločný jsou žijícími fosíliemi. Takže děkuji za exkurzi do buše a přeji dobré světlo a dobré oko na další fotky. PM

0 0
možnosti
VL

Mogen

13. 9. 2012 11:02
Pěkné náznaky

cizích krajů. Když se podívám z okna, kde vládne zima a déšť... Taky bych si zašel někam do buše :-)

0 0
možnosti
AS

Baby_Blues

13. 9. 2012 14:40
Re: Pěkné náznaky

aspoň při tom koukání z okna máš nad čím snít, Vítku ...;-) (a ty už mi konečně tykej taky, su starší, to jo, ale snad to není tak hrozné)

0 0
možnosti
RH

richardhorak

13. 9. 2012 11:00
Detail australské přírody?

Rozmanité! R^

Taky dík za to randevouz ...

0 0
možnosti
AS

Baby_Blues

13. 9. 2012 14:48
Re: Detail australské přírody?

rádo se stalo, i když vedle tvého randevouz v našich luzích a hájích se topí v bahně. V

0 0
možnosti
LF

fcelka maja

13. 9. 2012 10:28
Díky za dnešní hromadné rande na blogu.

Ten "požárový" ekosystém mi vždycky připadal hodně zajímavý. Jo a Pavel Míka ve svém blogu "naznačil" nové téma: Protipóly.

0 0
možnosti
AS

Baby_Blues

13. 9. 2012 14:43
Re: Díky za dnešní hromadné rande na blogu.

no, první zajímavost jsi zvládla na jedničku. Ta druhá ti taky určitě vůbec nedala zabrat. Stejně je neuvěřitelné, že je něco tady takhle dlouho. Prakticky beze změny ...

Protipóly zní zajímavě, nikdo jiný nic nenaznačil, tak to ještě šoupneme pod infoblog do diskuze a uvidíme ...

0 0
možnosti
AP

AAP včera

13. 9. 2012 10:08
Krásná "jinakost"

Saší, chci ti poděkovat za fotomatiné, za setkávání tichých blázínků s krabičkou v ruce, která zachytí to, co vidíme a vnímáme kolem sebe...:-)

0 0
možnosti
AS

Baby_Blues

13. 9. 2012 14:06
Re: Krásná

není zač, Andreo. Je skvělé, že si to tak užíváme, ne? ...:-)

0 0
možnosti

světluška77

13. 9. 2012 9:59
Pěkné

a ještě k tomu poučné... :-)

0 0
možnosti

světluška77

13. 9. 2012 10:00
Re: Pěkné

ještě jsem chtěla přidat R^

0 0
možnosti
MT

Marek Trizuljak

13. 9. 2012 8:08
Nádherný "náznakový" průvodce taji australské přírody

R^R^R^Tedy, aspoň některými z mnoha... Moc hezké fotky :-)

0 0
možnosti
AS

Baby_Blues

13. 9. 2012 14:46
Re: Nádherný

a co za zvířátko nám tam nechalo to úchvatné bobany víte? Já osobně, jsem ještě před 3 rokama vůbec nevěděla, že něco takového existuje. A když jsem o tom četla v jedné pohádce, jak se sprchuje v čepici, tak jsem si myslela, že je to slovo vymyšlené kvůli rýmu, který tam pasoval. Teď už jsem ho několikrát viděla (živého i mrtvého) tak mohu potvrdit, že opravdu existuje.

0 0
možnosti
  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2572x
srdcem z jižní Moravy; duší v Kanadě; doma ve West Yorkshire; momentálně u protinožců; snící o chaloupce ve Švýcarských Alpách; naivně zamilovaná do krásné Polynésie. Zkrátka na cestě.

https://www.instagram.com/ardna_xella/