Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ER

ClaireValentine

15. 10. 2012 23:06
Nemela jsem silu to docist cele,

takze budu mozna trosku off topic, ale ... Ono vyuka deti stylem skola hrou taky neni uplne nejvhodnejsi. Jsou proste veci, ktere se clovek naucit musi, a ackoliv jde obcas jenom o bezduche odrikavani telefonniho seznamu, bezvadne se tim cvici mozek, a ten je v mladsim veku nejvice schopny absorbovat informace, a proto je potreba toho vyuzit. Ja bych se s nima nijak nemazala, vzdyt ve skole stravi 4-5 hodin denne (ty mensi) a zbytek dne maji frei, tak proc si z ty skoly neco neodnyst? Ja kdyz si vzpomenu na hodiny anglictiny, co jsme meli na gymplu, tak to byla katastrofa. Vsude samy obrazky, hry atp. a pritom staci nadrtit se co nejvic slovicek a co nejvic toho poprekladat. Uplne jednoduchy, ale asi je to pro ty deti moc krute a malo zabavne. Hmmm.

3 0
možnosti
S

SYETEY_KOTZOUR_chrní_v_trní

16. 10. 2012 4:41
Re: Nemela jsem silu to docist cele,

R^škola hrou je fajn pro ty hloupější nebo děti s problémem s kázní či soustředěním. To uznávám. Je to cesta jak se mohou chytit a nezavrhuji ji, ale pokud je dítě dobré nebo aspoň průměrné platí: těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Některé věci prostě neošidíš.

2 0
možnosti
8

837

15. 10. 2012 23:04
Kdepak žádné hnusné biflování

to je vlasně obyčejná hnusná práce, všechno se dá krásně naučit hrou. Ani sportovci by neměli trénovat a posilovat to je k ničemu i ty sportovní výkony se dají dosáhnout hrou.

Potom je tady ale jeden drobný problém kde sehnat ty úplně blbé zaměstnavatele kteří nás budou platit za práci hrou. :-)

Zrušit domácí úkoli to je jen další krok na cestě k tomu mít úplně blbou a línou další generaci, oni už ti rozumní učitelé to vidí dneska že se za posledních 20 let stalo něco špatného.

0 0
možnosti
TT

tappat

15. 10. 2012 23:29
Re: Kdepak žádné hnusné biflování

problem je v tom, ze ti ucitele to sice vidi, ale nemohou s tim nic delat. Zasadni chyby udelalo hlavne ministerstvo, ktere nuti ucitele ucit podle urednickych  nesmyslu typu SVP, statni maturity atd. Kdyz urednik z Prahy od stolu vymysli predpisy, ktere jsoujen pro velke skoly, kdyz vymysli ptakoviny jako treba to, ze na ctyrletem gymnaziu staci dve hodiny matematiky tydne (!!!!), nebo vymysli nove predmety, ktere pak dostavaji hodiny na ukor cestiny, matematiky. S tim ucitel nic neudela. A ten nejzasadnejsi problem? Naprosto nesmyslny system dotace "per capita" za zaka uplne zruinoval uroven strednich skol. Reditele nechavaji notoricke propadliky, studenty s dvojkami z chovani, zkratka studenty, kteri na to vubec nemaji, v pohode dojit k maturite. A proc se jich nezbavi? Protoze by jim ministerstvo poslalo pristi rok mene penez. Naprosty hnus... Ministerstvo nechce kvalitni absolventy. Hlavne at se na skolach uci co nejvice zaku za co nejmene penez. Takhle se ale vzdelani delat neda.

3 0
možnosti
FE

felia

15. 10. 2012 22:36
Poměrně hloupé názory

Jen aby se jich nechytli nějací psychologové či pedagogové. Asijští studenti předčí ty naše ve všech směrech. Nejdůležitějším měřítkem každého studenta je jeho vzdělatelnost v čemkoli. S tím souvisí i jeho použitelnost v zaměstnání. Naši studenti mají díky nižšímu biflování a nedostatkům ve čtení horší pamět. Asijští studenti si počínají v praktickém životě tak, jak jim velí tradice. Jsou pochopitelně mnohem zdvořilejší a rezervovanější.

2 0
možnosti
8

837

15. 10. 2012 23:06
Re: Poměrně hloupé názory

No to je právě ten problém ona jaksi ta paměť bez toho hnusného biflování zakrní úplně stejně jako svaly sportovce bez toho hnusného posilování. :-)

1 0
možnosti
TT

tappat

15. 10. 2012 21:31
jinak neustale zaklinadlo "pryc s biflovanim"

je naprosta pitomost. Deti se dnes neumeji nic naucit, umeji o vsem akorat prazdne mluvit bez jakekoliv opory ve znalostech. To je samozrejme hrozne, protoze to z nich vychovava lidi, kteri si mysli, ze staci jen hezky mluvit, neni potreba nic umet. Pritom to ma byt prave naopak - abych mohl o necem smysluplne diskutovat, prezentovat atd., musim tomu nejdriv perfektne rozumet a umet to. Uceni se nazpamet ma velice dulezite misto v ucebnim procesu, kdo ho nezvladne, nemuze nikdy vystudovat opravdu obtizne vysoke skoly jako jsou medicina, matfyz (ano, matematika je hodne o tom naucit se neco nazpamet), veterina, farmacie, VSCHT atd. atd. atd. S okecavanim vystacite tak leda na gender studies a podobnych pseudovedach.

1 0
možnosti
FE

felia

15. 10. 2012 22:41
Re: jinak neustale zaklinadlo

Máte svatou pravdu. Například absolventi mimořádně lehkých studií na filozofických fakultách jsou jedinci s minimem vědomostí a s dosti nadutým egem. Dnes se užívají především jako prodejci zboží , školení, bankovních produktů apod. Jen vrozená slušnost člověku brání, aby jim nenakopal zadky.

1 0
možnosti
LF

fcelka maja

15. 10. 2012 21:30
Tvoje děti se mají.

Ono je asi vůbec dobré s dětmi se bavit jako s myslícími bytostmi, když se na něco ptají, neodbýt je, ale vysvětlit, mít radost, že se zajímají.

1 0
možnosti
TT

tappat

15. 10. 2012 21:32
Re: Tvoje děti se mají.

to je ale tak trochu samozrejmost, ne? Od ceho jsou jinak rodice? Ale je pravda, ze kdyz se dnesnich studentu zeptam, jestli jim nejakou vec doma jeste nikdo nikdy nevysvetlil, tak na me koukaji jako na blazna, protoze pulka z nich vidi sve rodice 2x tydne na 15 minut.

1 0
možnosti
TT

tappat

15. 10. 2012 21:18
jak typicke

z tisice temat, ktera se nabizeji v ceskem skolstvi si nasi novinari vyberou to nejmene podstatne a daji o nem clanek dokonce na titulni stranu. Proboha co je to za objev, ze nekde se nedavaji ukoly? No a co? My taky nedostavali ukoly od kazdeho vyucujiciho a kazdou hodinu. Je to individualni. Nektery vyucujici na domacich ukolech netrva, nektery ano. To zase novinari objevili Ameriku....

A pritom je tolik podstatnejsich veci, ktera trapi ceske skoly... vyberu par temat - 1) reditele skol jsou nuceni drzet na svych skolach neschopne zaky, jinak jim kraj nesmyslne snizi rozpocet, tim jde kvalita skol neskutecnym zpusobem dolu. 2) Motivace gymnazistu je casto naprosto nesmyslna - jsou na gymnaziu aby "meli maturitu". Ne aby se zlepsili, ne aby toho umeli vic, ale aby meli car papiru. Tento postoj si s sebou tahaji na vysoke skoly, coz je naprosta hruza. 3) Studenti nevoli vysokoskolske obory podle uplatneni po studiu ale podle jednoduchosti oboru.

1 0
možnosti
TT

tappat

15. 10. 2012 21:23
Re: jak typicke

Na cele care tak u nich vitezi socialni vedy, mezinarodni vztahy, proste okecavacka, ktera je k nicemu, pokud se nedela poctive a poradne. Ty skoly lze bohuzel dodelat, i kdyz se nedelaji poctive a poradne. 4) Statni maturity jsou totalne zfusovany nesmysl, ktery by se mel zavrhnout pripadne uplne od zakladu zmenit. Statni maturita by nemela nahrazovat skolni maturitu, mela by byt jen nutnou, nikoliv dostatecnou podminkou. Tj. Statni maturita by mela byt pouze jakousi vstupenkou ke skolni maturite, kterou si ma kazda skola udelat podle sebe. Statni maturita vyrazne snizila naroky na zaky predevsim v cestine. 5) Povinna maturita z matematiky na gymnaziich je naprosta nutnost a cim drive se zavede, tim lepe. Celkove je nutne vylepsit pozici matematiky na gymnaziich napr. tim, ze se zvysi minimalni mozna hodinova dotace matematiky z 10 hodin za 4 roky na 16.

1 0
možnosti
JN

mahdi

15. 10. 2012 21:12
Krásná teorie

ale má to jednu vadu. Je to individuální výuka pro max.3-4 děti na učitele, spíše míň. Takhle si s dítětem může "hrát" nadšený rodič/prarodič nebo placená síla (kdysi mnoho významných učenců mělo zajištěno živobytí jako vychovatelé v rodinách šlechticů). Učitel s omezenou pracovní dobou a s 20-30 dětmi v péči nemá šanci.

2 0
možnosti
OS

Starochoff

15. 10. 2012 19:25
Asiaté

Ano, ti neschopní asiaté jsou velmi často technickými řediteli největších amerických firem. Nevím, jaké prestižnější hodnocení kvalifikovanosti uvést. Jen pro příklad: není to tak dlouho, kdy USA přiznaly, že bez technických specialistů z Asie nejsou schopni 100% zabezpečit výstavbu jaderných elektráren.

Prostě neschopní šprti!

2 0
možnosti
AS

Baby_Blues

17. 10. 2012 2:16
Re: Asiaté

Ano, asiaté mají skvělé teoretické znalosti, ale převážně jsou to dobří dříči nejspokojenější v ohromném davu, bez vlastního hlasu a názoru, protože jsou trénovaní a ochotni pouze následovat přesně krok za krokem instrukce šéfa. Samostatné rozhodnutí od nich ale nečekejte. A ti, co se uchytili ve světě anebo jsou někdě ve vedení, ti mají středo i vysokoškolské vzdělání z Ameriky, Británie či Austrálie. Rodiče v asijských zemích to dobře ví a tak kdo může, tak své děti pošle na studium ven.:-)

0 0
možnosti
ZM-NR

Z mechu - nová registrace

15. 10. 2012 19:23
V Česku máme méně vyučovacích hodin

Osobně si myslím, že je lepší mít kratší školní výuku a část práce dělat doma. Což jde asi u větších žáků. Např. 33 h čisté výuky (s přestávkami mezi hodinami tak škola zabere téměř 40 h týdně) je moc. Ve škole tráví čas srovnatelný s někým v práci, doma se musí něco učit a dělat úkoly. Přitom některé věci se nejrychleji naučí sám, ne nějakou "výukou".

U malých dětí jde o méně hodin, problém je, že ty děti nejsou dost samostatné. Ale domácí úkoly bývají nenáročné. Naučit se nějakých 7 nových slovíče na hodinu jazyka za týden, to není vůbec špatné. Pokud se to bude učit jen v rámci výuky, tak postup bude žalostně pomalý. Ani naučit se básničku za pololetí, naučit se zpaměti pár vzorečků, pár datumu z dějepisu, proč ne. Možná i spočítat příklad, tady to nebude jen o mechanickém učení.

Ale jinak k biflování, nezatracoval bych ho, má své místo. Studium medicíny je hlavně o něm, u historie asi taky a těch oborů na vš bude víc. Samozřejmě, mělo by to být v rovnováze s tím, co dotyčný chápe.

0 0
možnosti
ZM-NR

Z mechu - nová registrace

15. 10. 2012 19:25
Re: V Česku máme méně vyučovacích hodin

Pochopit by dítě mělo ve škole, doma si to třeba jen kráce znovu projít. Tím do dostat do paměti. Pár věcí i zvládnat vyloženě paměťovým drilem. Pak dělat i věci jako udělat pravopisné cvičení z knížky, přeložit pár vět, spočítat příklad - různé ty více tvůrčí činnosti. U malých dětí bych neopovrhl i cvičením na krasopis. Umět čitelně psát se dospělým hodí a je v pořádku to procvičovat v nejmladším věku.

0 0
možnosti
PZ

Psí zadek

15. 10. 2012 19:17
Ještě

jsem článek nedočetla, ale velmi mě zaujal závěr prvního odstavce. Nemám až tolik bezprostředních zkušeností s prací Asiatů, myslím si nicméně, že to, co popisujete, není důsledkem přemíry domácích úkolů. Asiaté (aspoň ti z Dálného východu) jsou kolektivističtí - jsou odmalička vychováváni k tomu, že mají plnit příkazy shora a samostatně se do ničeho nepouštět. Snaha o samostatnost není moc žádoucí a může jednotlivci spíš uškodit a to i v situaci, kdy dotyčný problém vyřeší dobře.

0 0
možnosti
  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2572x
srdcem z jižní Moravy; duší v Kanadě; doma ve West Yorkshire; momentálně u protinožců; snící o chaloupce ve Švýcarských Alpách; naivně zamilovaná do krásné Polynésie. Zkrátka na cestě.

https://www.instagram.com/ardna_xella/